… motywacji.

„Do sukcesu nie ma żadnej windy. Trzeba iść po schodach.”

Nieraz robimy sobie różne postanowienia, lecz z ich realizacją jest trochę gorzej. Ciągle ją odkładamy na później. Mówimy od jutra, od poniedziałku, od nowego roku, po urodzinach itp., itd… A później nasze postanowienia rozpływają się w czasie i przestrzeni i nic z nich nie wychodzi.

Obrazek

„Nastawienie do tego, czego pragniemy, jest znaczące dla procesu zmiany. Bardzo dobrze jest to widoczne w sposobie, w jaki ktoś określa cel swojej zmiany.  Jeśli ktoś mówi: „chciałabym wziąć urlop i odpocząć”, zazwyczaj prędzej czy później znajdzie jakieś „ale”, które zaprzeczy jego potrzebie i uzasadni niepodejmowanie żadnych działań w tym kierunku.

Warto takie słowa jak „chciałbym…”, „mam nadzieję…” zastąpić słowem „chcę…”. „Chcę” jest słowem mocnym i odnosi się bezpośrednio do Ja.

Motywacja do zmiany jest bardzo istotnym czynnikiem, który pomaga zmienić to, co już wiem, czego jestem świadom, na konkretne działania.
Bywa tak, że to, co chcemy, nie zawsze idzie w parze z tym, co lubimy i czego pragniemy. Jeśli jest mowa o odżywianiu, to na przykład wiele spośród osób chorujących, ma odpowiednio ustaloną dietę, która wspomaga ich proces zdrowienia i wcale nie jest przez nich lubiana. Wówczas z „chcę być zdrowy” wiąże się kolejne ważne przeformułowanie, czyli zamiana słów „muszę się zdrowo odżywiać” na „postanowiłem się zdrowo odżywiać” lub „decyduję się zdrowo odżywiać”. Taka zamiana pozwala czuć się odpowiedzialnym za siebie i własne czyny oraz ułatwia podjęcie zmiany.

Dzięki motywacji można ruszyć z miejsca – szukać okazji, możliwości do tworzenia nowej jakości w swoim życiu.

Więcej na…

Na stronie Ewy Chodakowskiej na Facebooku znalazłam wpis na mój dzisiejszy temat. Jest świetny i bardzo motywujący, dlatego postanowiłam go przytoczyć. Przyznaję się, że sama często takie wymówki stosuję, gdy nie jestem dobrze zmotywowana do określonego działania.

„Najbardziej zmotywowany człowiek to ktoś, kto bardzo potrzebuje do toalety. Żadna przeszkoda nie jest w stanie go powstrzymać przed osiągnięciem celu.

Czy kiedyś słyszałeś następujące wymówki:
Nie zdążyłem, ponieważ:
– nie miałem czasu, żeby pójść do toalety
– byłem zbyt zmęczony
– straciłem nadzieję, nie wierzyłem, że zdążę
– oni mnie ciągle wyprzedzają, bo mają dłuższe nogi
– jestem za głupi, aby skorzystać z toalety
– to już ósmy raz; jakoś nigdy nie mogę zdążyć
– to nie dla mnie
– zapukałem do toalety, ale nikt mi nie otworzył
– zabrakło mi motywacji
– miałem doła
– chciałem, ale mi się nie chciało iść
– nie stać mnie na chodzenie do toalety
– postanowiłem, że pójdę jutro
– czekałem, aż rząd się zmieni
– zaczekam do poniedziałku”

NIE SZUKAJ WYMÓWEK!!!

Obrazek

„Musimy żeglować czasem z wiatrem, czasem pod wiatr,
ale żeglować, nie dryfować, ani stawać na kotwicy.”
/Oliver Wendell Holmes/

 

