„Morze! Morze! Otwarte morze! Błękitne, świeże, zawsze wolne!
Bryan W. Procter

morze1

Kocham morze. Staram się, żeby chociaż raz w roku stanąć na plaży i popatrzeć na wodę, która nie ma końca. A najchętniej siedziałabym tam godzinami, zwłaszcza wtedy, gdy jest mało ludzi lub nie ma ich wcale. Spokój, cisza, poczucie wolności, jod poprawiający humor, rześkość, świeżość. Szum fal, który uspokaja. Czyste, morskie powietrze, które odpręża.

1207_baltyk

Nie przepadam za opalaniem. Wręcz przeciwnie, jeśli jestem nad morzem w ciepły, słoneczny dzień, staram się zapewnić sobie jakiś cień. Ludzie jednak nie przeszkadzają mi aż tak bardzo. Wystarczy, że mogę patrzeć na bezkresne wody i piękne fale. Wyłączam się.

Lubię także długie spacery brzegiem morza. Można wtedy oddychać pełną piersią i poczuć się wolnym człowiekiem.

Najbliżej mam oczywiście na Mierzeję Wiślaną. Bardzo lubię plażę w Kątach Rybackich. Przecudne powietrze, które jest skutkiem wspaniałego sosnowego lasu.

Także doskonałe miejsce na ślubną sesję zdjęciową, gdyby ktoś był zainteresowany 🙂

Ślub Hani2

Najbardziej jednak lubię jeździć do Krynicy Morskiej. Łatwo jest mi tam się dostać. Poza tym mierzeja jest tam dość wąska i bardzo blisko jest do obydwu brzegów. Z jednej strony Zalew Wiślany, z drugiej Zatoka Gdańska, a właściwie już otwarte morze. Wszędzie można przejść na piechotkę.

zł Morska

Na końcu mierzei, czyli na końcu naszego świata, jest jeszcze mała miejscowość Piaski. Tam najlepiej można uciec od ludzi. Nie ma tłoku, można spokojnie rozmyślać i medytować patrząc w morze.

Byłam oczywiście też nad otwartym morzem: Władysławowo, Jastrzębia Góra, Łeba, Darłowo, Międzyzdroje. Jest pięknie, ale najłatwiej dla mnie jest pojechać na Mierzeję Wiślaną i najczęściej też tam bywam. Jest mi bardzo bliska.

morze2

„Morze, gdy raz rzuci urok, na zawsze utrzyma cię w swej sieci cudów.” – Jacques Yves Cousteau

„Morze –
Szumiące, kołyszące szumem fal
Cudne jak bajka, w blasku wieczornej zorzy
Morze –
Ty budzisz w sercu jakiś dziwny żal
Gdy mgły na falach się położą
Gdy wiatr obudzi cię zuchwały
Tyś jest w swym gniewie rozszalałe, wspaniałe
Morze –
Ojczyzną twoją niezmierzona dal
A twoją pieśnią cicha melodia fal”

.

 

