.
Lato kalendarzowe powoli dobiega końca, choć temperatury w ciągu dnia tego nie potwierdzaja. W tym roku mamy wyjątkową obfitość jarzyn, warzyw, owoców, a także runa leśnego, wszelkich orzechów i… kasztanów.
Prawdopodobnie zapowiada to długą i mroźną zimę.
Warto więc zrobić zapasy, przygotować przetwory i marynaty.
A także nazbierać kasztanów i wrzucić je do skrzyni łóżka, by stanowiły naturalny ekran radiestezyjny. Umiejącym szyć polecam wykonanie maty o wymiarach skrzyni łóżka z kieszonkami na kasztany w rastrze 10×10 cm. Ponieważ kasztany trzeba wymieniać corocznie niewskazane jest ich zaszywanie na stałe, a raczej wykonanie zapięć na zatrzaski, haftki lub guziki.

Ja już nazbierałem ich w niedużą reklamówkę, tylko pod jednym kasztanowcem w parku. Przypadkowo przejeżdżałem tamtędy zaraz po deszczu, więc dużo ich leżało strąconych przez ulewę, a zbieracze jeszcze nie dotarli. Gdy kończyłem zbierać nadeszła opiekunka z kilkoma przedszkolakami, z których jeden nazbierał w kieszenie tyle, że aż mu portki opadły.

Już są wykąpane i suszą się, podobnie jak mata po praniu.
A już jutro wskoczą do kieszonek i będą mnie chronić.

.
Oczywiście, kasztany co roku trzeba wymieniać na świeże.

