Trochę późno, ale zdążyłam jeszcze w wigilię Świąt Wielkanocnych.

Składam wszystkim z tej okazji najserdeczniejsze życzenia.

Życzenia-Wielkanocne

Dołożę jeszcze przepis na bardzo smaczną przekąskę. Ponieważ nie jadam nawet w święta szynek i kiełbas, więc przygotowałam do jedzenia bardzo smaczną roladę szpinakowo – łososiową

Dzisiaj już za późno, żeby zrobić, ale jest to pyszna przekąska na każde święta lub spotkanie towarzyskie.

 ROLADA SZPINAKOWO – ŁOSOSIOWA

DSCF1166

1 opakowanie rozdrobionego mrożonego szpinaku

2 ząbki czosnku

1 łyżeczka masła

4 jajka

3 łyżki mąki

dwa serki Almette  chrzanowe ( ja dodałam jeszcze trochę chrzanu)

łosoś w plastrach ok 200 – 400g (wedle uznania) – ja miałam tylko 150 g

sól, pieprz, gałka muszkatołowa do smaku

Etapy przygotowania

Na patelni podsmażamy z masłem szpinak i czosnek, sól, pieprz. odsączamy

na sitku i studzimy. Żółtka dodajemy do szpinaku. Białka ubijamy na sztywno. Pianę

dodajemy delikatnie do szpinaku, dosypujemy mąkę i mieszamy. Wylewamy na dużą blachę wyłożoną papierem do pieczenia i pieczemy 15 – 20 min. w 190 st. Przestygnięty placek smarujemy

serkiem i na to układamy pokrojonego drobno łososia, tak aby pokrył całość. Zwijamy jak roladę i zawijamy ściśle w folię do żywności. Wkładamy do lodówki na kilka godzin.

Ja najpierw zawinęłam w papier od pieczenia, a dopiero na drugi dzień zawinęłam w folię, bo zawinięte od razu w folię staje się zbyt mokre.

original_fit-800-600

Smacznego!

 

